#ceARTA: tehnici pentru managementul conflictelor

 

 

 

DESPRE CE ESTE TRAININGUL:

Este normal ca tensiunile să apară, pe termen lung, în orice relație „vie” - între colegi, între părinți și copii, între parteneri sau prieteni. Ce nu este însă normal e ca aceste disensiuni să escaladeze în conflicte care erodează relația, afectează sănătatea și diminuează performanța la job. Cu toate acestea, multe medii de lucru/ familiale sunt afectate constant de certuri pentru că nu avem dezvoltată cultura negocierii și a gestionării diferențelor de opinie.  Mai mult, din cauza unor credințe impregnate de sistemul tradițional de educație, competiția între idei ajunge adesea o competiție toxică între ego-uri.

Studiile ne arată însă că parteneriatele durabile nu sunt cele în care coechipierii nu se ceartă, ci acelea în care ei reușesc să își gestioneze eficient conflictele, definind țeluri comune și integrând reciproc diferențele. Cu alte cuvinte, putem învăța cum să ne certăm constructiv!

Acest curs urmărește dezvoltarea unui set de tehnici prin care putem deprinde acest lucru și care ne permit chiar să transformăm tensiunile în oportunități de progres. El este structurat pe cele trei etape care definesc un conflict: #ceARTA în etapa pre-conflict, #ceARTA în etapa de conflict deschis și #ceARTA în etapa post-conflict, fiecăre din faze fiind susținută prin exemple concrete și acționabile.

Participanții vor fi invitați să completeze în prealabil chestionarul de personalitate BFQ®-2, pentru a identifica propriile trăsături de personalitate din prisma celor cinci mari factori care influențează stilul de interacțiune: Energie, Amicabilitate, Conștiinciozitate, Stabilitate emoțională și Deschidere mintală.

În urma acestui program:

  • Vei afla cum să recunoști simptomele emoționale premergătoare unui conflict deschis.
  • Vei putea să faci departajarea între conflicte rezolvabile, recurente și blocante.
  • Vei învăța cum să transmiți mesaje eficiente și complete fără să escaladezi.
  • Vei deprinde tehnicile esențiale de aplanare a conflictelor.
  • Vei înțelege mecanismele de reprimare a furiei/ sub-funcționarea și supra-funcționarea.
  • Vei învăța cum să-ți exprimi nemulțumirea și furia într-un mod constructiv.
  • Vei afla care sunt cele 12 blocaje ale ascultării, precum și principalele tehnici de ascultare activă.
  • Vei înțelege cum poți valida emoțiile celorlalți și cum poți cere scuze eficient.
  • Vei conștientiza cum poți seta limite în interacțiunile tale.
  • Vei vedea cum poți transforma un conflict într-o oportunitate de conectare cu celălalt și într-o oportunitate de progres personal/ al echipei.

Facilitatorul pentru acest training

olivia.jpg

Olivia Petre

Managerul TDS, Olivia, e specialist în comunicare și are zece ani de experiență în dezvoltarea de strategii de brand, content...