The world deserves better power points!

În mediul de business, petrecem zeci sau poate sute de ore citind slide-uri. E un proces care face parte din jobul nostru dar pe care ni l-am dori cât mai scurt și mai ușor de înțeles. De cele mai multe ori, lucrurile stau însă invers: ne lovim de slide-uri lungi și concluzii neclare. Așa se face că prezentările aduc după ele un stres inerent, indiferent de care parte a baricadei te-ai afla. Practic, nici nu știi ce e mai rău, să te chinui să înțelegi slide-urile altora sau să îi faci pe alții să înțeleagă slide-urile alcătuite de tine...

E clar că o prezentare can make or break an idea. Dar cum putem transmite idei complexe prin slide-uri puține și ușor de înțeles? Și cum facem să îi păstrăm pe ceilalți concentrați asupra prezentării noastre, în condițiile în care luptăm cu smartphone-urile pentru atenția lor?

Experiența de business ne arată că există o metodă prin care putem maximiza aceste lucruri. O metodă prin care putem transmite ideile în prezentări scurte și de impact. Eficiența ei a fost dovedită în mii de situații de business și, prin urmare, este utilizată de companii precum Amazon, BCG, McKinsey sau Google.

Talent Development Solutions prezintă această soluție prin workshop-ul Successful Business Presentations, de pe 26-27 noiembrie. Iată aici trei dintre #principiile #de #bază:

Toate slide-urile dintr-o prezentare trebuie concepute ca părți dintr-o poveste. Din punct de vedere biologic, creierul nostru e construit să gândească în povești, așa că primul pas în orice prezentare este crearea acelui story care va capta audiența: o statistică e reținută de 5% din audiență iar o poveste de 63%. Pașii pentru crearea poveștii sunt explicați pe larg în cadrul workshop-ului.

Informațiile de pe fiecare slide trebuie organizate pe principiul piramidei. Felul în care e aranjată informația pe un slide îl poate face mai ușor sau mai greu de citit. Principiul piramidei ne învață să grupăm informația astfel încât ideile de deasupra să fie sumarul ori concluzia ideilor care se află imediat sub ele. Cu alte cuvinte, prezentăm gândurile sau faptele de la mare la mic și nu invers.

Datele de pe fiecare slide trebuie structurate în câmpuri vizuale. Cifrele pot fi argumente esențiale în luarea unei decizii de business dar modul în care le ilustrăm face diferența dintre un slide care vinde și unul care naște confuzie sau întrebări. Practica de succes arată că elementele trebuie așezate în câmpuri vizuale distincte, care respectă ordinea de citire a slide-ului. De asemenea, există mai multe principii pentru alegerea graficului potrivit, în funcție de relațiile numerice care trebuie reprezentate. Deci, oficial, chiar pot exista grafice „prietenoase”!

Dacă îți dorești să afli mai multe despre tehnica realizărilor unor prezentări de business eficiente, te poți înscrie la workshop contactându-ne la olivia.petre@talentdevelopment.ro.

Loading Conversation